20 Mart 2015 Cuma

KİTAP YORUMU #5 | Asi ve Leviathan -Thomas E. Sniegoski (TheFallen#1)


GERÇEK BİR KEFARET SERÜVENİ

On sekizinci yaş gününde Aaron’ın hayatı tepetaklak oldu. Başına gelen garip olayları, yaşadığı değişimleri, birden ortaya çıkan hayret verici yeteneklerini kimseyle paylaşamıyordu. Delirip delirmediğinden bile emin değildi. Derken gizemli bir adam, aradığı ama hiç de memnun kalmayacağı cevaplarla ortaya çıktı. Aaron bir faniyle bir meleğin oğluydu ve düşmüş melekleri kurtarmak üzere seçilmişti...

Aaron insan yanına tutunmaya çalı?sa da, yeni güçlerini kullanmak zorunda kalacaktı. Çünkü o peşlerine düşmese bile, karanlık güçler Aaron’a ulaşmak üzereydi.


                                        _____________________________________

 Merhaba, millet! Nasılsınız bakalım? Ben, şu an kendimi gayet iyi hissediyorum. Bloğumla başbaşa kaldığım için olsa gerek. Resimden ve başlıktan da anladığınız gibi, bugün yorumlayacağım kitap: ASİ. Kocaman kocaman yazdım, çünkü kitaba saygıdan. Okuduğum ilk nefilimli kitap değildi ama ben zaten çok nefilim ya da melek içeren kitapları okumadım. Okuoku'da kitap 5 TL'den satışa sunulmuştu. Sebebini ben de bilmiyorum, bayağı ucuz yani. Birgün dolanırken bu muhteşem seriyi gördüm. Baktım, iki kitabı alsam 10tl bile etmiyor; dedim ki kendime, "ARE YOU KİDDİNG ME, İDİOT. WHAT ARE YOU WAİTİNG?" 
Aşağılayıcı iç sesime dayanamadım, ve arkadaşım Ezgi ile birlikte siparişimi verdim. Kargoyu açarken yaşadığım mutluluğu nasıl tarif etsem? Evet, edemiyorum. *crying* Açıkcası, kargoyu açarken mutluluğumun yerini acı aldı. Çünkü kargoyu açmayı beceremedim, fazla sabırsızlandım; mutfağa uğradım, elime bıçak aldım ve... Kargoyu açmaya çalışırken elimi kestim. 

Bu kitaba çok yakışıklı, iyi çocuk ve ciddi bir nefilim gençle merhaba diyoruz; Aaron Corbet. Aaron Corbet, yetimhanede birçok kez aile değiştirmiştir. Ama, sonunda Stanleyler onu evlat edindiklerinde bu sinir bozucu süreç sona ermiş, Aaron burada kendisini sanki gerçek ailesiyle yaşıyormuş gibi hissetmiştir. Aaron nefilim yani melez bir çocuktur. Bilmeyenler olabilir ben yine de nefilimin anlamını açıklayayim. Nefilim, düşmüş bir melek ile, fani bir kadının çocuğudur. Aaron'ın nefilim olduğundan haberi yoktur, ancak 18 yaşına kadar... 18 yaşına bastığı anda, duyularında keskinlik hissetmiş, algılama yeteneği daha fazla ilerlemiştir. Üstelik, bilmediği, hiç karşılaşmadığı dilleri bile anlayıp konuşabilmektedir. Hayvanlar da dahil. Aaron, bu olaylardan sonra deli olduğunu düşünmeye başlar. Ayrıca, Aaron'ın bir köpeği vardır ve 18 yaşına girdiğinden beri onunla iletişim kurabilmektedir.

 Genç adam, gün geçtikçe yeteneklerini fark eder. Birgün köpek dostunu yanına alır, ve parkta yürüyüşe çıkar. Yürüyüşleri esnasında yaşlı ve evsiz bir adamla karşılaşırlar; Zeke. İhtiyar, ona duymak istemediği, hiç inanası gelmediği, anca bir delinin uydurabileceği türden şeyler anlatır. Aaron'ın parkta karşılaştığı yaşlı adam, çocuğa Güçler'in her an onu bulabileceğini, kendini koruması gerektiğini söylemiştir. Aaron, bu söylenen sözlerin gerçek olmasından için için korkuyor, bir yandan da kendisini bunların uydurma şeyler olduğuna dair ikna ediyordu. 


 Meleklerden bir grup vardır ve bunlara "Güçler" adı verilir. Güçler, yeryüzünde O'na karşı gelmiş herkesi, emir ve yasaklarına uymayanları cezalandırmak için vardır. Düşmüş bir meleğin, fani bir kadın ile çocuk yapması zaten söz konusu bile değildir. Cennet'ten düşmüş olmak bile O'na karşı bir  hakarettir. Nefilimlerin dünyada büyük tehdit oluşturduğu düşünülür ve kehanetin gerçekleşmemesi için yeryüzünden melezlerin silineceğine dair yemin edilir.(Güçler tarafından.)  Güçler zamanla amacından sapmış, kendini O'nun emri olmadığı şeyler hakkında yormaya başlamıştır. Mesela, gelecekte bir nefilimin tüm düşmüş melekleri affedeceğini, onları Cennet'e göndereceği kehanetinin gerçekleşmesi şüphesi. Kehanetin söz konusu bile açıldığında kötü melekler -Güçler- çıldırıyor, daha fazla vahşet istiyorlardı. 


 Yazarın diline geçecek olursak, bu adam bir harika dostum! Betimlemeleri, olay kurgusu, her karakterin ağzından anlatılan bölümler muhteşemdi. Sadece Aaron'ın tarafından olayları görmedik kitapta. Neredeyse, herkese yer verilmişti. Epilog bölümleri falan da vardı. Bu da kitabı daha iyi anlamamızı sağladı. Keşke bu kitabı daha önce okusaydım, keşke. Okuyun, okutturun!






                        

2 yorum:

  1. playlist deki 2.şarkının adı ne ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uv, taa ne zaman görmüşüm. Çok özür dilerim, gerçekten. Yeni playlistimdeki şarkıları dinlemeye ne dersin?

      Sil